neljapäev, 16. oktoober 2008

Ülo Voglaid, klassifitseerimise reeglid

KLASSIFITSEERIMISE reeglid:

1) reegel; Klassifikatsioon peab hõlmama kogu antud hulga, mitte midagi ei tohi jääda välja (tähestikus on vaja kõik märgid, siis on keele häälikulised märgid klassifitseeritud)

2) reegel; Klassifikatsioon peab olema üles ehitatud ühel kindlal alusel ja see alus ei tohi muutuda. (Koerad ei jagune kurjad, karvased ja suured) Ühe alusega algusest lõpuni.

3) reegel; Klassifikatsiooni elemendid peavad üksteist välistama, nad ei tohi kattuda.

4) reegel; Klassifikatsioonis eristavaks tunnuseks ei tohi olla midagi sellist, mis on antud klassifikatsiooni kõikidel elementidel. (Juuksed ei sobi inimesi eristavaks tunnuseks, küll aga juuste värv)(viga: rakenduslikud kõrgkoolid)(haukumine ei saa olla koeri eristavaks tunnuseks)

5) reegel; Klassifitseerimise sammu, vahe peab püsima pidevalt ühtlase pikkusega - abstraheerimise aste peab olema ühesugune(Mitte vahepeal km ja siis mm). Klassifikatsiooni kogumid, mis igasse üksusse lähevad peaksid, võiksid olla enamvähem ühe suurused.

Klassifitseerimine 4a lapse poolt.
Ülesanne: püüdke klassifitseerida enese ümber kõiki asju. Harjutage, harjutage
Mäng: 5 risti mäng. Vastata võib ainult JAH või EI. Küsida võib KAS SEE ON. Vastata võib JAH või EI. Kirjutage paberlipiku peale, MIDAGI SIIN ILMAS. Teine peab ära arvama mis see on. Kas see on ilus. JAH. Kas see on kahejalgne jne. Vaadake mitu küsimust läheb vaja, et ära arvata. Eristades klassifikatsioone saad iga asja siin ilmas kätte 5-6 küsimusega.
Võiksite omandada refleksiooni kuni 6-nda astmeni:
min 1)aste; Laps, mina tekkimine. Näeb midagi ja ta leiab sellele vastava sõna.
min 2)aste; tekkib võime kasutada asesõna (meie tahame, meie soovime, meie püüame)
3)aste; mina arvan, et teie tahate (saada haritud inimeseks)
4)aste; teie arvate, et mina arvan, et teie tahate (saada haritud inimesteks)
teie võiksite saama vabalt suutma saama hakkama ka 6-da astme refleksiooniga
Ülesanne: mõtelge missuguseid tegevusi siin ilmas veel on, mida te oskate teha. Tehke tegevuste klassifikatsioon. Pange 10-nes pallis hinne kuivõrd te valdate neid tegevusi. (n mediteerimine)
ÜLESANNE / UURING, mida aine sees tuleb valida.
Abi uurimisobjekti leidmiseks. Rääkida kõigepealt omavahel. Leida teoreetilised, metodoloogilised ja meetodid algandmete kogumiseks. Veenduma , et need meetodid sobivad algandmete kogumiseks. Ei maksa hakata tegelema millegagi, mis tuleb hiljem minema visata. (oluline, et raha ei kujuneks eesmärgiks, raha võiks püsida ikka vahendina)

Kommentaare ei ole: